פעילויות וימי שיא

לצד עבודה לאורך כל השנה בתוך ומחוץ לבית הספר, פותחים עתיד שמה דגש רב על עשייה בתקופות בהן אין מסגרות פורמליות. בתקופות אלו של חופשים במערכת החינוך, התוכנית פועלת כמסגרת חלופית ומקיימת פעילויות מעשירות וחוויות מהנות עבור הילדים. בכל ישוב  בו פעולת התוכנית, בונה הצוות המקומי תוכנית העשרה לחופש הכוללת מגוון של פעילויות. מעבר לתוכניות אלו, מנהיגה פותחים עתיד שני ימים ארציים לאורך השנה:

יום התנדבות ארצי בחופשת החנוכה

פותחים עתיד מטפחת ומקדמת ערכים של ערבות הדדית, התנדבות ותרומה לקהילה. המעורבות החברתית משרתת את הקהילה אולם תפקידה גם להעצים את ילדי התוכנית שזוכים להיות גם בצד הנותן.  צוותי פותחים עתיד מובילים יוזמות שונות למען הקהילה במהלך השנה עם הילדים ובני משפחותיהם. בנוסף, פותחים עתיד מובילה מדי שנה יום התנדבות ארצי במסגרתו יוצאים כלל הנאמנים והילדים בארץ להתנדב למען תושבי עירם. ביום מיוחד זה, אשר הפך למסורת בתוכנית, מצליחים הילדים והנאמנים הפרוסים לאורכה של מדינת ישראל לגעת יחד בכל מעגלי החיים וחלקי החברה הישראלית. הצוותים בכל מוקדי הפעילות של פותחים עתיד מגבשים יוזמה ליום ההתנדבות לאחר תהליך חשיבה משותף עם הילדים על האופן בו ירצו להשפיע ולתרום ביום זה.  חוויה זו מהווה בסיס חשוב מאוד עבורם ומאפשרת להם להרגיש חלק חשוב ואקטיבי מחיי הקהילה אליה הם משתייכים.   

פותחים עתיד בשבילי ישראל

אחת לשנה, לפני חופשת האביב, יוצאים ילדי ומשפחות התוכנית יחד עם צוות פותחים עתיד מ-37 מוקדי פעילות ברחבי הארץ לטיול בחיק הטבע הקרוב לביתם. מטרת הטיול היא לחבר את כלל משתתפי התוכנית לטבע, לחזק את ידיעת ואהבת הארץ וליצור מודעות לאיכות הסביבה ולקיימות. הטיול הערכי הוכח כמשמעותי מאוד בעיקר בעידן של ימנו בו תופסים המסכים חלק הולך וגדל מחיי כולנו בכלל וחיי ילדנו בפרט. כתוכנית שמלווה ילדים ומשפחות רבות ברחבי הארץ, אנו מרגישים כי מחובתנו ליצור חיבור בין הילדים והמשפחות עימם אנו עובדים לבין הטבע ונופי ישראל ולחשוף אותם לאפשרויות נוספות לטיולים, חוויות וזמן איכות משותף.

Scroll to Top